اهدای بیش از یكصد واحد خون از سوی قهرمان تیم ملی كوهنوردی
نوشته شده توسط : sasurse

**** به گزارش ایرنا، در این مراسم كه شامگاه پنجشنبه برگزار شد، حسین معارف وند از استان لرستان كه با اهدا بیش از یكصد واحد خونی موفق به دریافت هدیه از سوی وزیر بهداشت ودرمان و اموزش پزشكی شد، گفت: از اینكه می توانم كمك كنم و به دیگر هموطنان خود جان دوباره ببخشم از خدا را سپاس می گویم.

وی با اشاره به اینكه وقتی برخی از همسنگران خود را می دیدم به خاطر جراحاتی كه از اصابت تركش های خمپاره خونشان از دست می رفت و جان به جان افرین تسلیم می كردند و به شهادت می رسیدند و نمی توانستیم برایشان كاری انجام دهیم تاسف می خوردم.

وی ضمن توصیه به جوانان كشور جهت اهدا خون گفت: عمل اهداء خون نه تنها باعث نجات یك بیمار نیازمند می شود بلكه سبب می شود كه هر چند ماه یك بار خود را در مورد دیگر بیماری ها وارسی كنیم.

**** اقای شرفعلی زنگنه از خطه كرمانشاه كه بیش از 100 بار واحد خونی تقدیم سازمان انتقال خود كرده است نیز با اشاره به اینكه من بیش از 54 ماه در جبهه ها حضور داشته ام و قهرمان جنگ لقب گرفته و مدال دریافت كردم، گفت: اگر قهرمانی در مورد خون دادن باشد، من تاكنون می بایستی 30 بار قهرمان می شدم.

وی كه قهرمان ملی كوهنوردی است و افتخار به اهتزاز دراوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران بر بلند ترین بام كشور همسایه تركیه را در پرونده خود دارد، افزود: بسیار زیبنده است مردم با اهدا خون خود، مسئولان را در تامین فراورده های خونی برای افراد نیازمند یاری دهند.

**** در میان شركت كنندگان دراین مراسم، دو تن از افراد موسوم به 'گروه خونی بمبئی' دیده می شدند . دارندگان این گروه خونی در جهان تنها 20 نفر هستند كه دو نفر از آنها ایرانی اند.

**** خانم دكتر 'جیهان وطیلا' نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران نیز به مناسبت روز جهانی اهدا خون در این مراسم گفت: نیاز به تهیه خون ومحصولات خونی سالم و كافی، یك نیاز جهانی است كه هر ساله باتوجه به تغییرات دموگرافیك جمعیت و پیشرفته شدن جراحی ها و اقدامات پزشكی در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینكه هنوز 40 كشور درجهان جهت تامین نیاز خود به اهدای جایگزین(خانواده) و حتی پولی وابسته اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال 2007 اولین كشوری بود كه به این مهم یعنی اهدای 100 درصد داوطلبانه بدون چشمداشت مالی دست یافت.

خانم وطیلا از طرف سازمان جهانی بهداشت از كلیه تلاش های سازمان انتقال خون ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ایران جهت تامین خون سالم و كافی از طریق اهدای 100 درصد داوطلبانه تقدیر كرد.

**** در مراسم كه در سالن 12هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد 6 هزار نفر شركت داشتند كه از زمان نواخته شدن موسقی پاپ ، جمعیت به 9 هزار نفر رسید.

1537





:: برچسب‌ها: ??????? , ??? ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: